Édesítő Kalória

Imperial
Metric
Basic Information
years
kg
cm
Activity Level
Your results:
Target calorie intake per day:
0

  Az édesítő kalóriák sokak számára
rejtélyes fogalom lehet, pedig nap mint nap találkozhatunk velük az
élelmiszerekben. Az édesítők olyan anyagok, melyek édes ízt adnak az
ételeknek és italoknak, de nem tartalmaznak vagy csak minimális mennyiségű
kalóriát. Ezért sokan választják az édesítőket a cukor helyett, hogy
csökkentsék a bevitt kalóriák mennyiségét. Az édesítők különböző típusai
léteznek, és mindegyikük más és más tulajdonságokkal rendelkezik. Az egyik legismertebb
természetes édesítő a méz, melyet már évezredek óta használnak az emberek
édességek ízesítésére. A méz viszont magas kalóriatartalommal rendelkezik,
ezért csak kis mennyiségben ajánlott fogyasztani. A mesterséges édesítők
közül talán a legismertebb és legelterjedtebb a szacharin, melynek nincs
kalória tartalma. Azonban vannak olyan kutatások, melyek azt sugallják, hogy
a szacharin hosszú távú fogyasztása növelheti a rák kockázatát. Ezért fontos
az ilyen típusú édesítők fogyasztásának mértéklete tartása. A stevia is egy
természetes eredetű édesítőszer, mely egyre népszerűbbé válik az
egészségtudatos emberek körében. A stevia alacsony kalóriatartalommal
rendelkezik, és nem emeli meg a vércukorszintet, így ideális választás lehet
cukorbetegek számára is. Az aszpartám egy másik mesterséges édesítőszer, mely
nagyon jól oldódik vízben és hőálló is. Mivel nincs kalória tartalma, ezért
ideális választás lehet diétázóknak és cukorbetegeknek egyaránt. Azonban
vannak olyan emberek, akik érzékenyek az aszpartámra, és emésztési
problémákat tapasztalhatnak tőle. Az eritritol egy cukoralkohol nevű anyag,
melynek alacsony glikémiás indexe van és csak nagyon kevés kalóriát
tartalmaz. Az eritritol nem okoz fogszuvasodást sem, így ideális választás
lehet azoknak is, akik figyelnek fogazatuk egészségére. Fontos megjegyezni,
hogy bár az édesítők általában biztonságosak az egészségre nézve mérsékelt
mennyiségben fogyasztva, mégis fontos odafigyelni arra, hogy ne fogyasszunk
belőlük túl sokat. A túlzott mennyis