Liszt Kalória

Imperial
Metric
Basic Information
years
kg
cm
Activity Level
Your results:
Target calorie intake per day:
0

  A liszt az egyik leggyakrabban
használt összetevő a konyhában, hiszen számos étel alapanyaga, például a
kenyér, sütemények, tészták és palacsinták. Azonban sokan nem gondolnak arra,
hogy a liszt jelentős kalóriatartalommal rendelkezik, és ha nem figyelünk oda
a mennyiségére, könnyen hozzájárulhat a túlsúly kialakulásához. Egy csésze
fehér búzaliszt kb. 455 kalóriát tartalmaz, ami nagyjából egy tízórai vagy
uzsonna kalóriatartalmának felel meg. Ezért fontos odafigyelni arra, hogy
mennyi lisztet használunk az ételeink elkészítésekor, valamint hogy milyen
típusú lisztet választunk. A fehér lisztnek magas a glikémiás indexe, ami azt
jelenti, hogy gyorsan emeli meg a vércukorszintet és rövid időn belül ismét
éhesek leszünk. Emellett kevés rostot és tápanyagot tartalmaz, így nem igazán
tápláló alapanyag. Éppen ezért érdemes alternatívákat keresni a fehér liszt
helyett. Az elsődleges alternatíva lehet teljes kiőrlésű liszt, amely
magasabb rosttartalommal rendelkezik és lassabban emeli meg a
vércukorszintet. Emellett magasabb vitamin- és ásványianyag-tartalommal is
rendelkezik, mint a fehér liszt. A teljes kiőrlésű liszt fogyasztása segíthet
abban, hogy hosszabb ideig teltségérzetünk legyen étkezések között. Szintén
népszerű alternatíva az őrlés nélküli lisztek közül például a mandula-,
kókusz- vagy gesztenyeliszt. Ezek a lisztek alacsonyabb kalóriatartalommal
rendelkeznek és magasabb tápértékkel bírnak, mint a hagyományos búzaliszt.
Emellett gluténmentesek is, így ideálisak lehetnek azoknak is, akik
érzékenyek erre az összetevőre. Fontos még megemlíteni az egész gabonából
készült liszteket is, mint például az árpa-, zab- vagy rozsliszt. Ezeknek a
liszteknek is magasabb tápértékük van és sokkal egészségesebbek, mint a
finomított búzaliszt. Ezeknek a liszteket könnyen be lehet iktatni az
étrendbe például kenyerekhez vagy süteményekhez. Összességében tehát fontos
figyelembe venni a liszt kalória- és tápértékét az étrendünkben. Ha
szeretnénk egészségesebben étkezni vagy fogyni szeretn