Kalória Számláló

Imperial
Metric
Basic Information
years
kg
cm
Activity Level
Your results:
Target calorie intake per day:
0

  A kalória számlálás egy olyan módszer,
amely segítségével nyomon követhetjük az elfogyasztott kalóriamennyiséget, és
ezáltal könnyebben tudjuk kontrollálni az étkezésünket. Ez a módszer nagyon
hatékony lehet a fogyás vagy az egészséges életmód elérésében, hiszen segít
abban, hogy jobban odafigyeljünk arra, mit eszünk, és mennyit eszünk belőle.
Egy átlagos felnőtt nőnek naponta körülbelül 2000-2500 kalóriára van szüksége
ahhoz, hogy fenntartsa a testsúlyát. Ezt a mennyiséget azonban könnyen
túlléphetjük, ha nem figyelünk oda az elfogyasztott ételek és italok
kalóriatartalmára. Sokszor előfordul, hogy olyan ételeket eszünk, amelyek
sokkal több kalóriát tartalmaznak, mint gondolnánk. Ezért fontos tudni, hogy
milyen ételek mennyi kalóriát tartalmaznak, és mennyit fogyaszthatunk belőlük
anélkül, hogy túllépnénk a napi beviteli limitet. A kalória számlálás során
fontos figyelembe venni az egyes ételek tápanyagösszetételét is. Nem mindegy
ugyanis, hogy honnan származik a bevitt kalória: lehet egészséges forrásból
(zsírszegény húsok, zöldségek, teljes kiőrlésű gabonafélék) vagy
egészségtelen forrásból (feldolgozott élelmiszerek, cukros üdítők). Az
egészséges táplálkozás alapelveit betartva könnyebben tarthatjuk meg a
testsúlyunkat, és javíthatjuk az általános egészségünket is. Az első lépés a
kalória számlálásban az étrendünk felmérése és az aktuális kalóriabevitel
meghatározása. Ennek során fontos figyelembe venni az egyes ételek és italok
méretét is. Sokszor előfordulhat ugyanis, hogy alábecsüljük az elfogyasztott
adagokat, és emiatt több kalóriát viszünk be a szervezetünkbe, mint
gondolnánk. Egyik lehetőség a kalória számolgatásra az online alkalmazások
vagy speciális mobilalkalmazások használata. Ezek segítségével könnyedén
nyomon követhetjük az elfogyasztott kalóriamennyiséget, valamint azt is
láthatjuk, hogy melyik táplálék mennyi energiát tartalmaz. Ezen kívül sok
alkalmazás lehetőséget ad arra is, hogy beállítsuk a napi célokat (pl. fogyás
vagy izomtö