Bellozzo Kalória

Imperial
Metric
Basic Information
years
kg
cm
Activity Level
Your results:
Target calorie intake per day:
0

  A kalóriák szerepe és jelentősége az
egészséges táplálkozásban nem vitatható tény. A bellozzo kalória fogalma is
egy olyan mértékrendszer, amely segít abban, hogy kontrollálni tudjuk a napi
bevitelünket és ezáltal egészségesebb életmódot folytassunk. De mi is
pontosan a bellozzo kalória, hogyan kell használni és miért fontos a
figyelemmel követése? A bellozzo kalória egy olyan módszer, amely
segítségével könnyen nyomon követhetjük, hogy mennyi energiát viszünk be a
szervezetünkbe az elfogyasztott ételek révén. A bellozzo rendszer lényege,
hogy minden ételhez egy adott mennyiségű kalóriaértéket rendel, így könnyedén
kiszámolhatjuk, hogy aznap mennyi kalóriát fogyasztottunk el. Fontos
megemlíteni, hogy a kalóriák nem csupán az elhízás vagy a fogyás
szempontjából fontosak. Az egészséges táplálkozás alapja ugyanis az optimális
tápanyagbevitel biztosítása. A megfelelő mennyiségű kalóriabevitel szükséges
ahhoz, hogy testünk megfelelően működjön, energiaszintünk fenntartható legyen
és immunrendszerünk erős maradjon. Az átlagos felnőtt nőnek napi 2000-2200
kalóriára van szüksége, míg az átlagos felnőtt férfi 2500-2800 kalóriára van
szüksége naponta. Azonban ezek az értékek változhatnak attól függően, hogy
valaki milyen fizikai aktivitást végez nap közben. Például egy sportoló vagy
fizikai munkát végző egyénnek több kalóriára lehet szüksége. Ahhoz, hogy
hatékonyan követhessük a bellozzo kalória rendszert és megfelelő táplálkozási
döntéseket hozhassunk, fontos tudnunk azt is, hogy mely ételek tartalmazzák a
legtöbb kalóriát. Gyorséttermekben vagy feldolgozott élelmiszerekben gyakran
nagy mennyiségű „üres” kalóriát találunk, ami azt jelenti, hogy ezek az
ételek magas energiatartalmúak, de alacsony tápértékűek. Ehelyett érdemes
olyan ételekre koncentrálni, amelyek magas tápértékkel bírnak és gazdagok
vitaminokban és ásványi anyagokban is. Zöldségek, gyümölcsök, teljes kiőrlésű
gabonafélék és sovány fehérjeforrások (pl. csirkehús vagy hal) ideális
választások lehetnek. Fontos fig