Dió Kalória

Imperial
Metric
Basic Information
years
kg
cm
Activity Level
Your results:
Target calorie intake per day:
0

  A dió az egyik legkedveltebb és
legtáplálóbb diófélék közé tartozik, amely rengeteg jótékony hatással van az
egészségünkre. Azonban sokan aggódnak a dió magas kalória- és zsírtartalma
miatt, és ezért kerülik a fogyasztását. Azonban fontos tudni, hogy a dió
gazdag egészséges zsírokban és más tápanyagokban is, amelyek pozitív hatással
vannak a testünkre. Egy átlagos dió (kb. 30g) körülbelül 200 kalóriát
tartalmaz, ami viszonylag magasnak tűnhet. Azonban a diót érdemes a
táplálkozásunk részeként kezelni, és mértékkel fogyasztani. A dió telítetlen
zsírsavakban gazdag, melyek segítenek csökkenteni a szívbetegség kockázatát,
valamint jótékony hatással vannak az agyra és az emésztőrendszerre is.
Emellett a dió magas rost-, fehérje- és antioxidáns tartalommal is
rendelkezik. A rost segít megelőzni a székrekedést, valamint csökkenti az
éhségérzetet, így hozzájárulhat a súlykontrollhoz is. A fehérje fontos
építőköve az izmainknak, valamint segíthet fenntartani a teltségérzetet
hosszabb ideig. Az antioxidánsok pedig védenek a szabadgyökök káros
hatásaitól, így segítve megelőzni különböző betegségeket. Fontos azonban
tudni, hogy bár a dió egészséges táplálékforrásnak számít, mértékletességben
kell fogyasztani. A túlzott diófogyasztás ugyanis könnyen vezethet
súlygyarapodáshoz, hiszen bár egészséges zsírokat tartalmaz, de ezekben is
sok kalória van. Így ha diót szeretnénk enni, érdemes figyelni az adagokra és
beilleszteni azokat az étrendünkbe úgy, hogy ne okozzon túlzott kalória
bevitelt. A legjobb megoldás tehát az lenne, ha változatosan táplálkoznánk és
időnként beiktatnánk a diót is az étrendünkbe. Például salátákhoz adhatjuk
hozzá pirítva vagy nyersen, reggelire tehetjük müzlihez vagy joghurthoz
keverve, vagy akár egyszerűen nassolhatjuk magában is egy kis uzsonna
keretében. Összességében tehát elmondhatjuk, hogy a dió nagyon hasznos és
egészséges étel lehet része lehet az étrendünknek. Fontos azonban figyelni az
adagokra és