Étel Kalória Kalkulátor

Imperial
Metric
Basic Information
years
kg
cm
Activity Level
Your results:
Target calorie intake per day:
0

  Az egészséges életmód és a megfelelő
táplálkozás fontos szerepet játszik az életünkben. Az egyik legfontosabb
dolog, amit figyelembe kell vennünk, ha egészségesen szeretnénk élni, az az,
hogy mennyi kalóriát viszünk be naponta. A kalóriák számolása segíthet abban,
hogy megtaláljuk az ideális egyensúlyt a bevitt és elégetett kalóriák között.
Az étel kalória kalkulátorok nagyszerű eszközök lehetnek annak
meghatározására, hogy mennyi energiát tartalmaz az elfogyasztott ételeink.
Ezek a kalkulátorok segítenek abban is, hogy tisztában legyünk azzal, hány
kalóriát kellene naponta bevinnünk ahhoz, hogy elérjük a céljainkat, legyen
az fogyás vagy izomépítés. A kalória kalkulátorok általában olyan adatok
alapján számolnak, mint például a nem, életkor, testsúly és fizikai aktivitás
szintje. Ezeket az információkat bevitele után a kalkulátor meghatározza az
ajánlott napi kalória bevitelt. Ezután már csak annyi a dolgunk, hogy
figyelemmel kövessük az elfogyasztott ételek kalóriatartalmát és ügyeljünk
arra, hogy ne lépjük túl a napi ajánlott értéket. Fontos tudni, hogy nem
mindegy milyen típusú kalóriát viszünk be: ugyanannyi kalóriát tartalmazhat
egy zacskó chips és egy tányér saláta is, de nyilvánvalóan más hatása lesz
testünkre. Az egészséges ételek több tápanyagot és rostot tartalmaznak, ami
segíthet abban, hogy hosszabb ideig teltségérzetet biztosítsanak számunkra.
Az étel kalória kalkulátorok használata jó kiindulópont lehet annak
megértésére, hogy mit eszel és mennyit eszel. Sokszor meglepődtünk lehetünk
azon, hogy mennyi kalória van egyes ételekben és italokban. Például lehetnek
olyan „egészségesnek” vélt ételek vagy italok, amelyek sokkal több
kalóriát tartalmaznak mint gondolnánk. Ha valaki fogyni szeretne vagy izmot
építeni, akkor nagyon fontos figyelemmel követni azt is, hogy milyen típusú
ételeket fogyaszt. Az egész napos étrend összeállítása során próbáljuk
kerülni a magas cukor- és zsírtartalmú ételeket és inkább válasszunk
egészséges opciókat. Például a zöldségek és gyümölcsök nagyon jó választás