Kalória Táblázat

Imperial
Metric
Basic Information
years
kg
cm
Activity Level
Your results:
Target calorie intake per day:
0

  A kalória táblázat fontos eszköz az
egészséges étrend kialakításában és a súlykontroll szempontjából is. A
kalória bevitel és kimenet egyensúlya határozza meg, hogy mennyi energiát
fogyasztunk és mennyit tárolunk el a testünkben. Egy átlagember számára ez
jelentőséggel bír, hiszen az egészséges testsúly megtartása és az optimális
energia szint fenntartása érdekében figyelemmel kell lennünk arra, hogy
mennyi kalóriát viszünk be a szervezetünkbe. A kalória táblázat segítségével
könnyen nyomon követhetjük a napi étrendünket és meghatározhatjuk, hogy mely
ételek hogyan járulnak hozzá az energiaszükségletünk kielégítéséhez. A
táblázatok általában részletes információkat tartalmaznak az élelmiszerek
kalória-, fehérje-, zsír- és szénhidráttartalmáról, valamint egyes esetekben
vitamin- és ásványianyag-tartalom is feltüntetésre kerül. Az ajánlott napi
kalória bevitel függ a nemtől, korosztálytól, testmérettől és aktivitási
szintről is. Általánosságban elmondható, hogy egy átlagos felnőtt nőnek
naponta kb. 2000-2200 kcal, míg egy férfinek 2500-2800 kcal energia
szükséglete van. Azonban ezek csak tájékoztató jellegű értékek, hiszen minden
ember egyedi metabolizmussal rendelkezik és más-más mozgásszokásokkal
rendelkezik. Az egészséges étrend kialakításánál fontos figyelembe venni az
ajánlott napi kalóriabevitelt és azt, hogy milyen arányban tartalmazzon
fehérjét, zsírt és szénhidrátot. A proteinek fontos szerepet játszanak az
izomzat építésében és fenntartásában, valamint hosszabb ideig
telítettségérzetet biztosítanak. Az egészséges zsírok (pl. olajok, avokádó)
elengedhetetlenek a sejtek felépítéséhez és a hormonháztartás megfelelő
működéséhez. A szénhidrátok pedig gyors energiát biztosítanak a testünknek,
de fontos ügyelni arra, hogy ne fogyasszunk túl sok finomított cukrot vagy
lisztterméket. A kalória táblázatok segítségével könnyen összevethetjük az
egyes ételek energiatartalmát és így könnyebben dönthetünk arról, hogy mit
válasszunk az étkezéseink során. Például ha valaki fog