Mákos Rétes Kalória

Imperial
Metric
Basic Information
years
kg
cm
Activity Level
Your results:
Target calorie intake per day:
0

  A mákos rétes egy igazán finom és
népszerű desszert, amely a magyar konyha egyik legkedveltebb édessége. A
ropogós rétestészta és a bőségesen megszórt mák tökéletes kombinációja
mindenki számára garantáltan örömöt okoz. Azonban sokan aggódnak a mákos
rétes kalóriatartalma miatt, hiszen híresen energiadús édességről van szó. De
vajon valóban ennyire kalóriadús ez az édes finomság? A mákos rétes átlagosan
kb. 300-400 kcal/100g kalóriatartalommal rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy ha
egy átlagos szelet mákos rétest fogyasztunk (kb. 100-150g), akkor az
körülbelül 300-600 kcal-t fog tartalmazni. Persze ez az érték változhat attól
függően, hogy milyen módon készítjük el a rétest (pl. milyen típusú lisztet
használunk a tésztához, mennyi cukrot és vajat teszünk bele stb.), valamint
attól is függ, hogy mivel kísérjük (pl. vaníliás öntettel vagy fagylalttal).
Fontos azonban megemlíteni, hogy a kalória csak egy része annak, amit
figyelembe kell vennünk az egészségünk szempontjából. A mákos rétes ugyan
magas kalóriatartalommal bír, de ezen túlmenően is fontos figyelembe venni az
étrendünket és az egészséges életmódot általában. Ha rendszeresen fogyasztunk
egészségtelen ételeket és sokkal több kalóriát viszünk be, mint amennyit
elégetünk mozgással és testmozgással, az hosszú távon káros hatással lehet az
egészségünkre. A túlzott kalóriabevitel elhízáshoz vezethet, ami pedig számos
krónikus betegség kialakulásának kockázatát fokozza. Ha mégis szeretnénk
élvezni a mákos rétest anélkül, hogy lemondanánk róla, akkor érdemes figyelni
a mértékre és egyszerűen beépíteni étrendünkbe. A mérsékelt mennyiségű
kalória-bevitel mellett fontos odafigyelni arra is, hogy más egészséges
tápanyagokhoz is hozzájussunk (pl. zöldségekhez, gyümölcsökhöz), valamint
megfelelő mennyiségű folyadékot fogyasszunk. Ezen kívül fontos azt is
hangsúlyozni, hogy az egészséges életmód nem csak az étrendről szól. Fontos
rendszeresen mozogni, elegendő alvást biztosítani magunknak és
stresszhelyzetekben