Mandulaliszt Kalória

Imperial
Metric
Basic Information
years
kg
cm
Activity Level
Your results:
Target calorie intake per day:
0

  A mandulaliszt egyre népszerűbbé válik
az egészséges étkezés hívei körében, hiszen sok pozitív tulajdonsággal
rendelkezik és számos lehetőséget kínál a konyhában. De vajon mennyi kalóriát
tartalmaz ez a liszt, és hogyan illeszthető be az étrendünkbe? Először is,
nézzük meg, mi is pontosan a mandulaliszt. A mandulaliszt egy olyan finomra
őrölt liszt, amelyet mandulából készítenek. A mandula magas fehérje- és
rosttartalommal rendelkezik, valamint jó forrása az egészséges zsíroknak és
vitaminoknak is. Ezért nem meglepő, hogy a mandulaliszt is hasonlóan tápláló
lehet. Amikor azonban kalóriákról van szó, fontos figyelembe venni, hogy a
mandulaliszt gazdag zsírokban is. Egy evőkanál mandulaliszt átlagosan
körülbelül 50-60 kalóriát tartalmaz, ami meglehetősen magasnak számít.
Ugyanakkor a mandulalisztnek magas a fehérjetartalma is, így segíthet
telítettségérzetet biztosítani és csökkentheti az étvágyat. Érdemes azonban
óvatosan bánni a mandulaliszttel, ha kalóriatudatos étrendet követünk vagy
fogyókúrázunk. Nem elég pusztán azt figyelnünk, hogy hány kalória van egy
adott élelmiszerben, hanem azt is érdemes figyelembe vennünk, hogy ezek a
kalóriák honnan származnak. A magas zsírtartalom miatt könnyen túlzásba eshetünk
a mandulaliszttel, és akaratlanul is több kalóriát vihetünk be a
szervezetünkbe. Azonban ez nem jelenti azt, hogy teljesen ki kell zárni a
mandulalisztet az étrendünkből. Egyszerűen csak érdemes mértékkel fogyasztani
és figyelni arra, hogy más tápanyagokkal együtt fogyasszuk. Például ha egy
süteményt vagy péksüteményt készítünk mandulaliszttel, érdemes mellé olyan
alapanyagokat használni, amelyek alacsonyabb kalóriatartalmúak vagy kevesebb
zsírt tartalmaznak. Emellett érdemes figyelembe venni az adagolást is. Ha
csak egy kis mennyiségű mandulalisztet használunk egy receptben (például egy
kis zabpehellyel vagy teljes kiőrlésű liszttel kombinálva), akkor annak nincs
nagy hatása az összkalória-bevitelre. Végül fontos megjegyezni, hogy mindenki
más és más energiaszükséglettel rendelkezik, í