Olasz Pizza Kalória

Imperial
Metric
Basic Information
years
kg
cm
Activity Level
Your results:
Target calorie intake per day:
0

  Az olasz pizza talán az egyik
legismertebb és legnépszerűbb étel a világon. Rengeteg változata létezik,
mindenki megtalálhatja a számára legkedvesebb ízesítést és feltéteket.
Azonban sokan aggódnak amiatt, hogy a pizza magas kalóriatartalmú lehet, és
ezért nem fogyaszthatják gyakran. De vajon mennyire igaz ez? Mennyi kalória
van egy átlagos szelet pizzában, és hogyan lehet csökkenteni a
kalóriabevitelt anélkül, hogy lemondanánk ennek az ínycsiklandozó ételnek az
élvezetéről? Először is, fontos megemlíteni, hogy az olasz pizza
kalóriatartalma nagymértékben függ a feltétektől és az alaptésztától. Egy
tipikus szelet sajtos pizza átlagosan körülbelül 200-300 kalóriát tartalmaz,
attól függően, hogy milyen típusú sajtot és mennyiséget használtak fel rá. Ha
hozzáadunk például pepperóni vagy sonka-feltétet, akkor ez tovább növelheti a
kalóriaértéket. Ugyanakkor egy vegetáriánus pizza kevesebb kalóriát
tartalmazhat, ha például gomba, paradicsom és paprika kerül rá. Ha szeretnénk
csökkenteni a pizza kalóriaértékét, akkor érdemes figyelmet fordítani az
alaptésztára is. A vékony tészta kevesebb kalóriát tartalmaz, mint a
vastagabb vagy több hozzávalóból készült tészta. Emellett érdemes választani
olyan alapokat is, amelyek teljes kiőrlésű lisztből vagy magvakból készültek,
így több rostot és tápanyagot tartalmaznak. Fontos megjegyezni, hogy a pizza
nem kell hogy egyszerűen csak egy egészségtelen gyorsétel legyen. Lehetőség
van arra is, hogy otthon elkészítsük saját pizzánkat egészségesebb
összetevőkből. Például használhatunk kecskesajtot vagy ricottát a helyettük
zsírosabb sajt helyett. A paradicsomszósz is könnyedén elkészíthető házi
paradicsomból anélkül, hogy hozzáadnánk extra cukrot vagy sót. A friss
zöldségek mindig jó választásnak bizonyulnak pizzafeltétként is. Brokkoli,
spenót, cukkini vagy éppenséggel articsóka mind remek választás lehet az
egészségesebb pizzákhoz. Ezek nemcsak csökkentik a kalóriaértéket, de
gazdagok vitaminokban és rostokban is. Végül fontos kihangsúlyozni azt is,
hogy az étkezés egészségügyi von