Teljes Kiőrlésű Zsemle Kalória

Imperial
Metric
Basic Information
years
kg
cm
Activity Level
Your results:
Target calorie intake per day:
0

  A teljes kiőrlésű zsemle egy olyan
egészséges és tápláló választás lehet, ami segíthet a kalória bevitel
kontrollálásában és az egészséges étrend kialakításában. Sokan nem tudják,
hogy a teljes kiőrlésű zsemle sokkal táplálóbb és egészségesebb, mint a fehér
lisztből készült változat. A teljes kiőrlésű liszt sokkal több rostot,
vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaz, ezáltal jobban laktat és hosszabb
ideig fenntartja a jóllakottság érzését. Emellett segíthet csökkenteni a
vércukorszint ingadozásait is, így hosszabb ideig energikusnak és frissen
érezhetjük magunkat. Az átlagos teljes kiőrlésű zsemle kalória tartalma
körülbelül 150-200 kcal között mozog, attól függően, hogy milyen méretű és
milyen összetevőket tartalmaz. Tehát ha figyelünk az étkezésünkre és
szeretnénk csökkenteni a kalória bevitelünket, akkor a teljes kiőrlésű
zsemlék nagyszerű választást jelenthetnek. Érdemes azonban figyelembe venni,
hogy csak azért, mert valami teljes kiőrlésű, még nem jelenti azt, hogy
korlátlan mennyiségben fogyaszthatjuk. Fontos az egyensúly és a
mértékletesség betartása minden étkezésnél. Nem elég csak arra figyelni, hogy
mit eszünk, hanem arra is ügyelnünk kell, hogy mennyit eszünk belőle. Ha
például reggelire egy teljes kiőrlésű zsemlét választunk vajjal és sajttal
megkenve, akkor nagyobb valószínűséggel fogunk tovább bírni ebédig anélkül,
hogy éhesek lennénk. Ezáltal kevesebb kalóriát fogyasztunk ebédre vagy
délutáni snackre. Fontos azonban megjegyezni, hogy mindenki más és más
kalóriaigényekkel rendelkezik. Az egyik embernek több kalóriára van szüksége
naponta a testmozgása miatt, míg másnak kevesebbre. Ezért fontos az egyedi
igények alapján alakítani az étrendet és az adagokat. A teljes kiőrlésű
zsemle tehát remek választás lehet az egészséges étrend részeként. Magas
tápértékkel rendelkezik, jóllakottság érzést nyújt hosszabb ideig és segíthet
csökkenteni a vércukorszint ingadozásait is. Fontos azonban ügyelni arra is,
hogy ne vigyük túlzásba a fogyasztását és tartsuk szem előtt az egyensúlyt